In de Nieuwe Veste is van 4 t/m 31 oktober werk van drie jonge kunstenaars van KOP te zien, in de binnentuin van de Nieuwe Veste met daarin de oudste bomen van Breda – monumentale moerbeien uit de 18e eeuw. Tijdens de Bredase Maand van de Geschiedenis vormt deze tuin een levende tijdlijn: van de wortels van 1780 tot de speculatieve evolutie van morgen, met werk van beeldend kunstenaars Silke Riis, Sien Custers en Merlijn Toby.